Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: vrijdag 6 juni 2014
Bron: Actueel Nieuws
ANN - Mercedes-Benz heeft vandaag aan de prominente Binnenalster in Hamburg de eerste 'Mercedes me Store' geopend. De city store met een totaaloppervlak van 550 m2 biedt een interactieve merk- en productbeleving. Klanten en belangstellenden kunnen zich via touchscreens, configuratietools of in een persoonlijk gesprek laten informeren over het merk, het modellenpalet en het serviceaanbod. Een lounge-, bistro- en tentoonstellingsgedeelte voor vernissages, lezingen of concerten maken de merkbeleving compleet.
De city stores vormen een onderdeel van het sales- en marketinginitiatief 'Best Customer Experience' waarmee Mercedes-Benz Cars in de zomer van 2013 van start is gegaan. Naast het internationale productoffensief is 'Best Customer Experience' één van de pijlers van de groeistrategie 'Mercedes-Benz 2020'. Voor het einde van dit jaar volgen nog meer 'Mercedes me Stores'. Op dit moment beschikt het merk met de ster over ongeveer 20 stores op exclusieve toplocaties in stadscentra en de planning is om dit aantal voor het eind van dit decennium te verdubbelen.
Drie maanden geleden heeft Mercedes-Benz op de Autosalon van Genève het nieuwe merk ‘Mercedes me’ gepresenteerd en daarmee een nieuw tijdperk voor automotive gerelateerde diensten ingeluid. Alle elementen van 'Best Customer Experience' komen hier samen. 'Mercedes me' biedt op een comfortabele manier toegang tot bestaande én toekomstige services van de premium autofabrikant uit Stuttgart. Het doel is, mensen te enthousiasmeren met individuele tailormade aanbiedingen - onafhankelijk van het feit of zij een Mercedes, een andere auto of helemaal geen auto hebben. Daarmee richt Mercedes-Benz sterker dan ooit tevoren de focus op de klanten. 'Mercedes me' bestaat uit de vijf onderdelen 'move me', 'connect me', 'assist me', 'finance me' en 'inspire me' en richt zich op thema's die met het product te maken hebben zoals autoverkoop, financiering en onderhoud, maar ook op internationaal succesvolle mobiliteitsservices als car2go en moovel.
Verkoop aan huis
Hamburg is de eerste stad ter wereld waar Mercedes-Benz alle concepten van zijn multi channel verkoop parallel aanbiedt. Men is eind 2013 als eerste premium fabrikant begonnen met de online-verkoop van nieuwe auto's in samenwerking met de vestiging in Hamburg. De respons is uiterst positief: het platform is tot nu toe door ongeveer 130.000 belangstellenden bezocht. Uit proefritten is bovendien gebleken dat via dit verkoopkanaal vooral jonge mensen van midden twintig bereikt worden en dat is precies de doelgroep. Het pilot project is begin dit jaar uitgebreid naar Warschau. Ook nieuw zijn verkoopadviseurs die sinds eind 2013 in Hamburg en Warschau werkzaam zijn. Zij bezoeken klanten en geïnteresseerden thuis, organiseren proefritten en brengen de auto's naar de gewenste locatie. Product Conciërges gaan in de toekomst helpen bij alle vragen over de auto en de functies ervan. Mercedes-Benz zal deze nieuwe functies in de komende twee jaar wereldwijd invoeren.
Naast de 'Mercedes me Store' is Mercedes-Benz in stadscentra ook vertegenwoordigd met tijdelijke formats zoals paviljoens en mobiele pop-up stores. Deze tijdelijke concepten zijn een rechtstreekse en comfortabele mogelijkheid om kennis te maken met het merk, vooral voor mensen die tot nu toe geen contact hadden met het merk. Vorig jaar bleek tijdens een evenement in Hamburg bijvoorbeeld dat veel bezoekers daar voor het eerst direct contact hadden met het merk. Vanwege de positieve respons heeft het concern besloten, deze tijdelijke formats overal ter wereld aan te bieden. In Hamburg zijn de pop-up stores in de vorm van zeecontainers al sinds mei op pad. In Warschau wordt na het succes van vorig jaar het paviljoen 'Stacja Mercedes' ook deze zomer weer geopend. Vanaf 14 juni wordt het meer dan 200 m2 grote paviljoen 90 dagen lang weer het toneel van diverse evenementen en een trefpunt voor de inwoners van de stad. Vorig jaar bezochten meer dan 20.000 mensen het paviljoen en werden 600 proefritten gemaakt.
De 'Mercedes me Store' in Hamburg opent op vandaag haar deuren voor bezoekers. De officiële opening vindt op 14 juni plaats. Ter gelegenheid daarvan presenteert Mercedes-Benz een tentoonstelling van de Berlijnse fotokunstenaar Olaf Heine die wereldberoemd is vanwege zijn gedetailleerde fotoportretten van musici, acteurs, schrijvers en sporters.
Robbert Verheij - ANN