Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: donderdag 8 november 2012
Bron: Actueel Nieuws
Advies- en meldpunt Woonoverlast
Het advies- en meldpunt van de gemeente Eindhoven is sinds 1 november officieel in gebruik. Via dit punt kunt u een melding doen als u overlast heeft van uw buren of andere mensen in uw buurt en daar niet samen met hen uitkomt.
Er zijn verschillende vormen van woonoverlast: buren maken lawaai, zorgen voor rommel in de straat of wonen met te veel mensen in een huis. Soms gedraagt een bewoner zich vreemd of luidruchtig in zijn woning of daarbuiten. U ergert zich, bent bang of kunt niet meer slapen. Dan spreken we van
woonoverlast.
Actie
Blijf er niet mee zitten, maar kom in actie. Zo kunt u de overlastgever(s) bijvoorbeeld aanspreken op hun gedrag of contact opnemen met buurtbemiddeling. Helpt geen van deze acties?
* Dan neemt u contact op met uw woningcorporatie als u daar een woning huurt.
* Huurt u niet via een woningcorporatie of heeft u een koopwoning, dan kunt u uw klacht melden bij het gemeentelijk advies- en meldpunt woonoverlast.
Werkwijze meldpunt
Wij vragen u de woonoverlast te melden via www.eindhoven.nl/woonoverlast. U wordt binnen een werkdag teruggebeld. Komt u er via de website niet uit? Dan kunt u ook contact opnemen met het Klantencontactcentrum via tel. 14040.
Als u woonoverlast meldt, hebben wij de volgende informatie van u nodig:
* adres van het pand dat overlast geeft;
* beschrijving van de overlast;
* tijdstip en duur van de overlast;
* uw contactgegevens.
Hoe gaat het verder?
Een medewerker van het advies- en meldpunt neemt binnen een werkdag contact met u op om uw melding te bespreken en vraagt zonodig om extra informatie. Het advies- en meldpunt kan u adviseren eerst zelf maatregelen te nemen om de overlast op te lossen of uw melding in behandeling nemen en uw
klacht doorsturen naar de instantie die iets aan de overlast kan doen. Het meldpunt controleert ook of er echt iets gebeurt met uw melding. Na afhandeling van de melding neemt het meldpunt contact met u op om te vragen of het proces naar tevredenheid is verlopen en of de melding naar
tevredenheid is afgehandeld.
© Nieuwsbank