Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: maandag 22 oktober 2012
Bron: Actueel Nieuws
ROTTERDAM (NB) - Een kijkje achter de schermen bij belangrijkste verkiezingen van het jaar, tussen de Amerikaanse president Barack Obama en zijn uitdager Mitt Romney. Debat- en speechexperts Lars Duursma en Victor Vlam van Debatrix gaan naar de VS om de verkiezingen op de voet te volgen. In tekst en beeld doen zij verslag van de campagne en van de overtuigstrategieën van de kandidaten en hun campagneteams. Centrale vraag: wat kunnen wij in Nederland leren van de Amerikaanse beroepsovertuigers?
De coaches van Debatrix vertrekken deze week naar de Verenigde Staten om de campagnes van dichtbij mee te maken. “Dit is waar het gebeurt,” aldus Lars Duursma. “Om echt de invloed van een speech te begrijpen moet je erbij zijn als hij uitgesproken wordt. Je moet voelen hoe de mensen in de zaal reageren.”
In de laatste drie weken voor de verkiezingen zullen Lars en Victor een campagnereis maken langs de belangrijkste swing states aan de Amerikaanse oostkust. Ze beginnen in Florida en reizen vervolgens door de staten North Carolina, Virginia, Pennsylvania, Ohio en Indiana naar Illinois, de staat van president Obama. In zijn thuisbasis Chicago zal Obama op de verkiezingsavond (6 november) een speech geven, en Debatrix is erbij! Op hun route zullen Lars en Victor lokaal campagne voeren en bijeenkomsten bezoeken met de (vice-)presidentskandidaten.
Nog verder achter de schermen
Vier jaar geleden waren Lars en Victor ook al in de VS, om de verkiezingsstrijd te volgen tussen Obama en senator John McCain. Niet alleen hebben ze toen verkiezingsbijeenkomsten van dichtbij meegemaakt, ze hebben zelfs telefonisch campagne gevoerd voor beide kandidaten om de Amerikaanse overtuigstrategieën te doorgronden. “Dit jaar gaan we nog verder achter de schermen,” aldus Victor Vlam. “We hebben toegang tot de spin room bij het laatste debat tussen Obama en Romney, en we hebben afspraken staan met de mensen die de campagnes vormgeven.”
Boeiend en nuttig
Deze reis met de campagnekaravaan belooft niet alleen leuke inzichten over de speech- en overtuigtechnieken die de presidentskandidaten en hun campagneteams toepassen, ook zullen Lars en Victor in hun artikelen, video’s en webinars de vertaalslag maken naar het huis-tuin-en-keukengebruik van de Amerikaanse overtuigtechnieken. “Iedereen die wel eens een groep van meer dan drie man moet toespreken kan leren van de technieken die hier worden toegepast,” aldus Lars Duursma.
Bekijk hier het aankondigingsfilmpje van Lars Duursma en Victor Vlam.