Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: zondag 25 augustus 2013
Bron: Actueel Nieuws
Dat zijn er 185.000 meer dan bij de editie van vorig jaar, toen het festival nog maar één weekeinde duurde. Volgens de organisatie is dat een record. De bezoekers verkozen het vuurwerk van Nederland tot de mooiste show van dit jaar. Het was voor het eerst dat het publiek via sms kon stemmen op de favoriete vuurwerkshow. Daarmee brachten ze 8500 euro op voor het Zeldzame Ziekten Fonds.
'Enorme boost voor de badplaats'
Het festival was verdeeld over twee weekeinden. Vooral op vrijdagavond was het druk: er kwamen 90.000 mensen vanwege het mooie weer. De finale op zaterdagavond dreigde in het water te vallen door buien, maar het bleef droog. Volgens voorzitter Björn van Dijl geeft het vuurwerkfestival 'een enorme boost' aan de badplaats Scheveningen. 'Alle strandpaviljoens zaten vol, de boulevard was afgeladen met mensen en het Kurhaus Hotel was volgeboekt. We hebben met alle ondernemers de schouders eronder gezet en er gezamenlijk een succes van gemaakt.'
Goudenregen gaf doorslag
De prijzen voor de mooiste vuurwerkshow werden dit jaar niet alleen verdeeld door een vakjury. De stemmen van het publiek telde voor de helft mee bij het bepalen van de winnaar. In een nek-aan-nekrace kwam Nederland als beste uit de bus, Zuid-Korea werd tweede en België derde. De prachtige goudenregens waar ons land bekend om staat, gaven de doorslag voor de titel.
De 35e editie van het Internationaal wordt volgend jaar ook weer gehouden op twee weekeinden: 15 en 16, en 22 en 23 augustus 2014.
Bron: Omroep West