Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: vrijdag 4 januari 2013
Bron: Actueel Nieuws
De Rabobank stopt met de verkoop van telefoonabonnementen en telefoons. De telecomactiviteiten worden de komende 1,5 tot 2 jaar fasegewijs afgebouwd. Voor de huidige klanten heeft dit op de korte termijn geen gevolgen. Zij kunnen gedurende de looptijd van het contract blijven bellen met de service die ze van Rabobank gewend zijn. Ook voor prepaid-klanten verandert voorlopig nog niets. Aan het einde van de looptijd van hun contract ontvangen klanten een persoonlijk aanbod dat het beste past bij hun belprofiel.
Rabobank stopt met het verkopen van mobiele telefoons, abonnementen en prepaidkaarten, omdat deze mobiele telecom activiteiten steeds verder af zijn komen te staan van de bancaire activiteiten. De mobiele telecom activiteiten worden de komende 1,5 tot 2 jaar onder eigen regie in stappen beëindigd. Op dit moment wordt onderzocht hoe dit met een zo laag mogelijke impact (op klanten en medewerkers) kan worden gerealiseerd.
Achtergrond oprichting Rabo Mobiel
Rabobank startte 6 jaar geleden met de verkoop van telefoons en abonnementen in de overtuiging dat mobiel bankieren de toekomst is. In de loop der jaren verwierf Rabobank een goede positie op het gebied van mobiel betalen en bankieren. Ook vergaarde zij veel kennis. Dat leidde ertoe dat Rabobank in de afgelopen jaren diverse mobiele innovaties op de markt bracht. Een goed voorbeeld hiervan is de app voor mobielbankieren die Rabobank al in 2010 lanceerde. Inmiddels is de mobiele expertise volledig ingebed in de Rabobank-organisatie. Mobiel bankieren is als volwaardig kanaal verschoven naar het hart van de organisatie en opgenomen in bestaande services en producten. Dit blijkt mede uit het gebruik van mobielbankieren waar recent de miljoenste gebruiker zich meldde.
© Nieuwsbank