Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.

Persbericht verzenden

Persbericht

Mensen met geld problemen betalen aanmaningskosten door fout Agis

Datum: woensdag 12 maart 2014

Bron: Actueel Nieuws

Nederland , 12 maart 2014 -

ANN - Na een eerder geplaatst bericht op ANN werden wij vandaag teruggebeld door de Agis. Hier volgt een samenvatting van het gesprek.

Agis geeft aan mensen te willen helpen die in de problemen zijn geraakt met het betalen van hun rekeningen aan Agis. Dat, terwijl de klantenservice van de zorgverzekeraar niet juist geïnformeerd zijn over de betalingsregelingen en wat er allemaal mee te regelen valt. Volgens de klantenservice kan je, na een eerdere niet betaalde betalingsregeling buiten je eigen fout om, geen tweede betalingsregeling treffen. De medewerkster die wij vandaag aan de telefoon hadden zegt precies het tegenovergestelde. Dit gesprek hebben wij op band staan.

Het is waar dat als een betalingsregeling ontbonden is er geen tweede kan worden aangevraagd, tenzij het in een situatie is waar de desbetreffende persoon geen fout in heeft. Bijvoorbeeld bij het wegvallen van een inkomen. Agis vindt dat ze het de verzekerden verplicht zijn om een nieuwe betalingsregeling te treffen en hun daar zelfs extra ruimte voor moeten geven. Die ruimte bestaat uit minimaal €50,- per maand als begin van een tweede betalingsregeling. Ook geeft de medewerkster aan de klantenservice te willen inlichten over deze regeling, die bij weinig cliënten bekend is. Op ons commentaar dat wij gaven over de mensen die in de tussentijd gewoon aanmaningskosten blijven krijgen en die niet worden ingetrokken, reageert ze als volgt: ''Dat gaat geen lange termijn werk worden. Ik ga mijn best doen dat het zo spoedig mogelijk wordt doorgegeven en te zorgen dat alle medewerkers op de hoogte zijn.'' ze geeft niet aan iets te willen doen aan de aanmaningskosten door die bijvoorbeeld mee te nemen in de betaling of kwijt te schelden.

Tot die tijd moeten gedupeerden bellen met de klantenservice, die dus nergens van af weten. Mocht je het niet met hun antwoord eens zijn, kan je een klacht indienen. Binnen 20 werkdagen krijgt de gedupeerde dan een inhoudelijke reactie terug.

Mensen die niet door hun eigen fout in de problemen zijn geraakt met de betalingsregeling, wil de medewerkster niet persoonlijk te woord staan. Ze zegt te willen wachten tot de klanteservice op de hoogte is. ''Ik ben niet degene die de informatie verspreidt in de richting van de medewerkers, dat zal ik dus toch voorleggen bij de verantwoordelijke mensen binnen de organisatie.''

Gedupeerde gezin kan door artikel regeling treffen bij Agis - Update!!

Martin Verwer - ANN

Help ons, deel dit.


Eerste online platform HelloContainer voor duurzame scheepvaart geïntroduceerd
Daar waar voorheen tussenpersonen nodig waren, kunnen exporteurs vanaf heden zélf het volledige..
4 jaar geleden via HelloContainer
Wereldpremière Marienklage Jan van Maanen 20 april
Op 20 april 2019 vindt in de Jaconikerk in Utrecht de wereldpremière plaats van de..
5 jaar geleden via Jan van Maanen
Mannelijke ondernemer kiest steeds vaker voor leaseauto
Steeds meer mannelijke ondernemers kiezen ervoor om een auto zakelijk te leasen in plaats van er..
6 jaar geleden via Leasescanner financial lease
Eerwraak in Nederland
Het afgelopen jaar zijn in Nederland ruim 500 meldingen gedaan van vermoedelijke eerwraak. Het..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Overval bij 80-jarige man
In de nacht van 14 op 15 april werd een 80-jarige alleenstaande man gewekt door twee inbrekers...
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Ernstig auto-ongeluk door keien op de weg
In de nacht van 23 op 24 juni raakte een 32-jarige vrouw ernstig gewond bij een ongeval op de..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Kosten per type graf – hoeveel betaal ik bij?
Met een uitvaartverzekering worden kosten gedekt die komen kijken bij een uitvaart. De hoogte van..
7 jaar geleden via Elkeuitvaartverzekeringvergelijken.nl
NUMA neemt Uitvaartverzorging Van Bruchem in Rossum over
Met ingang van 1 juni 2017 is Van Bruchem Uitvaartverzorging deel gaan uitmaken van NUMA..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Asociale rijgedrag zorgt bijna voor frontaal ongeluk door mobiel bellen
ANN - “Het scheelde echt een haartje”, zegt een gezin uit Nieuwegein. “Die man..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Nieuwe uitvaarttrends op de eerste Funeral Fair
Begrafenissen met koffietafels, crematies met koffie en cake achteraf, ze zijn nog altijd in de..
7 jaar geleden via Ikvergelijk.nu