Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: woensdag 12 maart 2014
Bron: Actueel Nieuws
ANN - Na een eerder geplaatst bericht op ANN werden wij vandaag teruggebeld door de Agis. Hier volgt een samenvatting van het gesprek.
Agis geeft aan mensen te willen helpen die in de problemen zijn geraakt met het betalen van hun rekeningen aan Agis. Dat, terwijl de klantenservice van de zorgverzekeraar niet juist geïnformeerd zijn over de betalingsregelingen en wat er allemaal mee te regelen valt. Volgens de klantenservice kan je, na een eerdere niet betaalde betalingsregeling buiten je eigen fout om, geen tweede betalingsregeling treffen. De medewerkster die wij vandaag aan de telefoon hadden zegt precies het tegenovergestelde. Dit gesprek hebben wij op band staan.
Het is waar dat als een betalingsregeling ontbonden is er geen tweede kan worden aangevraagd, tenzij het in een situatie is waar de desbetreffende persoon geen fout in heeft. Bijvoorbeeld bij het wegvallen van een inkomen. Agis vindt dat ze het de verzekerden verplicht zijn om een nieuwe betalingsregeling te treffen en hun daar zelfs extra ruimte voor moeten geven. Die ruimte bestaat uit minimaal €50,- per maand als begin van een tweede betalingsregeling. Ook geeft de medewerkster aan de klantenservice te willen inlichten over deze regeling, die bij weinig cliënten bekend is. Op ons commentaar dat wij gaven over de mensen die in de tussentijd gewoon aanmaningskosten blijven krijgen en die niet worden ingetrokken, reageert ze als volgt: ''Dat gaat geen lange termijn werk worden. Ik ga mijn best doen dat het zo spoedig mogelijk wordt doorgegeven en te zorgen dat alle medewerkers op de hoogte zijn.'' ze geeft niet aan iets te willen doen aan de aanmaningskosten door die bijvoorbeeld mee te nemen in de betaling of kwijt te schelden.
Tot die tijd moeten gedupeerden bellen met de klantenservice, die dus nergens van af weten. Mocht je het niet met hun antwoord eens zijn, kan je een klacht indienen. Binnen 20 werkdagen krijgt de gedupeerde dan een inhoudelijke reactie terug.
Mensen die niet door hun eigen fout in de problemen zijn geraakt met de betalingsregeling, wil de medewerkster niet persoonlijk te woord staan. Ze zegt te willen wachten tot de klanteservice op de hoogte is. ''Ik ben niet degene die de informatie verspreidt in de richting van de medewerkers, dat zal ik dus toch voorleggen bij de verantwoordelijke mensen binnen de organisatie.''
Gedupeerde gezin kan door artikel regeling treffen bij Agis - Update!!
Martin Verwer - ANN
Help ons, deel dit.