Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: woensdag 5 maart 2014
Bron: Actueel Nieuws
Agis heeft contact opgenomen met het gezin en heeft aangegeven dat het onacceptabel is als het artikel juist is. “Blijkbaar weten de mensen van de callcenter niet de juiste richtlijnen van Agis. Natuurlijk kijken wij naar de klant en zullen altijd opzoek gaan naar de juiste oplossing.” zegt een medewerker van Agis. Blijkbaar is een artikel in de media de kracht om een probleem snel op te lossen. Het gezin wordt teruggebeld en waarschijnlijk kunnen ze toch een regeling treffen bij Agis.
05-03-2014- 12.00
ANN - Door het verlies van een baan is een gezin van drie personen in moeilijkheden geraakt met een betalingsregeling van Agis zorgverzekering. Meestal wanneer de fout bij de persoon zelf ligt wordt de regeling ingetrokken maar wanneer een 3e partij, dus het verlies van een baan, er bij komt dan kan je vanzelfsprekend de regeling niet nakomen.
''Agis haalt, bij een regeling, automatisch het bedrag van de rekening af bij de persoon in kwestie. Wanneer dat niet kan, wordt de regeling stopgezet, een tweede regeling is dan ook niet mogelijk'' aldus een telefonisch medewerkster van Agis.
De persoon in kwestie heeft een paar dagen geleden een schadevergoeding gekregen van een ander bedrijf en was bereid een deel daarvan aan Agis te betalen als tegemoetkoming. Agis stemde wel in om het geld binnen te krijgen maar niet als het begin van een tweede regeling.
Een gezin dat het niet breed heeft kan vanzelfsprekend niet veel missen in een maand. Wel heeft het gezin een brief van de schuldsanering waarin ze uitgenodigd zijn voor een intake gesprek. Liever wil het gezin de betalingen aan Agis buiten de schuldsanering om doen maar wanneer de Agis daar niet mee in stemt, moet het wel via de schuldsanering.
Dit is niet het enige geval waarbij er problemen zijn met de Agis en een betalingsregeling. In 2012 waren er zo'n 305.000 gevallen met een betalingsregeling. Heb je meer dan zes maanden een betalingsachterstand dan wordt je aangemeld bij College voor Zorgverzekeringen (CVZ). Daar moet je, bovenop de schuld, elke maand 30% meer premie betalen.
Die boete vinden mensen absurd. Zo kom je van de regen in de drup.
Op de website delangemars.nl staat een artikel over een man die uiteindelijk door dit alles, maar bij een andere zorgverzekering, als wanbetaler in het systeem staat en dakloos is geraakt. Een persoon laat als commentaar achter en ik citeer: ''Mensen in financiële nood worden niet ontzien zoals uit deze praktijk blijkt, maar juist nog meer gedupeerd doordat hun schuld met boetes wordt opgehoogd. Ik weet niet welke sadist deze perverse maatregel heeft bedacht. Wat ik wel weet is dat er een groep nietsontziende machtswellustelingen achter deze maatregel moet zitten, die tot op de dag van vandaag wordt geaccepteerd alsof het doodnormaal is het leven van je medemens te vergallen.''
Dit soort berichten zijn niet zeldzaam in de commentaarbox.
Het gezin heeft hulp gevraagd aan Actueel Nieuws Nederland nadat de Agis geen medewerking bood. Actueel Nieuws Nederland heeft een gesprek tussen beide partijen opgenomen waarin het gezin probeerde een tweede regeling te treffen.
06-03-2014 - 11:42 Cliënten betalen aanmaningskosten door fout Agis
Martin Verwer - ANN
Help ons, deel dit.