Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: donderdag 29 augustus 2013
Bron: Actueel Nieuws
In de tweets ging de vrouw behoorlijk tekeer tegen Vestia, met verschillende krachttermen maakte zij haar onvrede over de woningcorporatie duidelijk. De verhuurster is boos op Vestia omdat ze zich niet serieus genomen voelt na verschillende klachten over overlast van de buren.
Eén lijn
‘Dit soort uitlatingen worden ook niet getolereerd aan de telefoon of in onze woonwinkels. Als het daar uit de hand loopt, vragen we mensen ook op gesprek. Deze lijn trekken we ook door voor uitlatingen via Twitter’, aldus een woordvoerder.
Vestia zegt verder dat de klacht die de huurster heeft ingediend over haar buren nog steeds in behandeling is. ‘En dat gaat echt verder dan alleen maar theedrinken.'
Vestia vraagt huurders die te ver gaan in hun uitlatingen richting de verhuurder altijd op gesprek te komen, omdat dat beter werkt dan contact via de telefoon of per brief. 'Tijdens een persoonlijk gesprek komen we er eigenlijk altijd wel weer uit met de huurders. We rekenen dan ook op een goede afloop in deze zaak.'
Priscilla woont al dertien jaar in haar gehorige portiekflat aan de rand van het centrum van Den Haag. Al die tijd klopt zij regelmatig bij haar huisbaas Vestia aan om te klagen over burengerucht. Maar sinds juni maken de nieuwe buren het echt te bont.
'Ze zijn natuurlijk aan het verbouwen gegaan', zegt Priscilla tegen Omroep West 'Maar dat ging ook na tien uur 's avonds door.' Aanspreken hielp niet, maar klagen bij Vestia evenmin. 'Vestia ging alleen maar bij hen theedrinken.'
Priscilla, actieve twitteraar, maakte daarvan ook melding op Twitter, soms in hoofdletters: 'EN IK BEN (-vloek-) WEER GEVOELIG VOOR GELUID? KOM EENS HIER EEN DAGJE ZITTEN! DAN WEET U WAAR IK HET OVER HEB!', tweet zij op 22 augustus als PriscillaDH.
En op de zelfde dag: 'Al eerder meegemaakt dat u vriendjes toelaat in uw huurwoningen en die overlast veroorzaken. En nu (-vloek-) weer?'
Agressiebeleid
Vestia nodigde vervolgens de boze klaagster uit voor een gesprek over het agressiebeleid, dat de woningbouwcorporatie hanteert. 'Wij verwachten van al onze huurders dat zij respectvol omgaan en communiceren met onze medewerkers. Agressief gedrage wordt niet getolereerd,' schrijft Vestia.
Priscilla weet niet meer hoe zij het heeft. Niet de overlastgever maar de klager wordt aangesproken. 'IK BEN NIET SNEL HEEL ERG BOOS, MAAR NU HELEMAAL OVER DE ROOIE', twittert zij. 'EMOTIONEEL, JANKEN, BOOS, KWAAD GEFRUSTREERD en ik zeik over overlast?'
Steun
Inmiddels blijken haar tweets de hele wereld over te gaan. Ze heeft al vele honderden reacties gekregen, de meeste bedoeld als steun. 'Ik ben helemaal overdonderd', zegt zij. 'Dat had ik echt niet verwacht.'
Vestia wil woensdagavond nog niet reageren, daarvoor vindt de woningbouwcorporatie de aak niet dringend genoeg. Donderdagmorgen zijn we de eerste. En het gesprek met Priscilla? Dat gaat gewoon door.
Bron: Omroep West