Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.

Persbericht verzenden

Persbericht

Vrouw is romantische met de feestdagen

Datum: dinsdag 18 december 2012

Bron: Actueel Nieuws

18 december 2012 -

Vrouwen grijpen de decembermaand aan om zichzelf te verwennen en extra uit te pakken. Tijdens de feestdagen besteden zij aanzienlijk meer tijd voor de spiegel en wordt het uiterlijk beoordeeld met een 7.7. De vrouw geeft dit jaar minder geld uit aan haar feestelijke look dan in 2011. Bijna de helft van de vrouwen die dit jaar minder geld te besteden heeft, schaft geen nieuwe outfit aan, maar legt de focus op opvallende make-up. Ondanks dat de vrouw minder te besteden heeft dit jaar, vindt zij het belangrijk om verleidelijk voor de dag te komen tijdens de feestdagen. Een perfect kapsel, een mooie make-up look, passende accessoires en sexy lingerie dragen hieraan bij. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren onder Nederlandse vrouwen naar beauty en verleiding tijdens de feestdagen.

Romantische en liefdevolle verleidster

Een derde van de vrouwen vindt het belangrijk om tijdens de feestdagen verleidelijk voor de dag te komen. De Nederlandse vrouw omschrijft zichzelf als een romantische en liefdevolle verleidster, maar kan zich ook vinden in de rol als sexy en stoere verleidster. Een verleidster met een duidelijk doel voor ogen! De top drie meest verleidelijke bekende Nederlanders zijn Doutzen Kroes, Chantal Janzen en Lieke van Lexmond.

Vrouw wil complimentje van partner

De feestdagen is voor 39.7% van de vrouwen een periode waarbij extra tijd en aandacht aan de partner wordt besteed. Uiteraard vindt de vrouw het ook prettig om aandacht te krijgen van haar geliefde. Een kwart van de vrouwen hoopt tijdens de feestdagen dan ook stiekem op een complimentje van hun partner over het uiterlijk, en baalt ervan wanneer zij die niet krijgen. Bijna een kwart van de vrouwen kleedt zich verleidelijk wetende dat hun partner dit leuk vindt, 8% gaat speciaal voor de feestdagen op pad voor een nieuw lingerie setje. Ruim een derde van de vrouwen voelt zich zelfverzekerder bij het dragen van mooie/sexy lingerie.

Lekker in haar vel

De feestdagen zijn geslaagd wanneer vrouwen veel tijd met familie en vrienden hebben doorgebracht (44.7%) en wanneer zij lekker in hun vel zitten (41.7%). Om tijdens de feestdagen goed in hun vel te zitten en verleidelijk voor de dag te komen besteden vrouwen meer tijd voor de spiegel, 19 minuten in plaats van 11 minuten op 'normale' dagen. Het uiterlijk wordt tijdens de feestdagen beter beoordeeld (cijfer 7.7) dan op een normale dag in het jaar (cijfer 6.8).

De favorieten onder de kerstboom

Geurtjes en sieraden worden door vrouwen genoemd als meest favoriete kerstcadeaus. Op het gebied van mannen, 'vinden' zij het liefst Jan Kooijman onder de kerstboom. De tweede en derde plek op het lijstje met meest verleidelijke mannen zijn bemachtigd door Barry Atsma en Winston

Gerschtanowitz. Het veroveren van de man van hun dromen doen vrouwen het liefst met hun ogen (35.1%) of met een mooie outfit (32.8%).

Spannende bh-bandje

Vrouwen krijgen bij elke besteding van Euro15.- bij Etos een set verleidelijke bh-bandjes cadeau. De bandjes zijn verkrijgbaar in drie sets; zwart met studs, glanzend rood en blauw met strass steentjes. Voor een sexy, sensuele of verleidelijke look. De feestdagen zijn het moment voor vrouwen om in de spotlights te staan en er glamourous uit te zien, ook onder de kleding.

Over het onderzoek

Etos heeft 800 Nederlandse vrouwen gevraagd naar beauty en verleiding tijdens de feestdagen. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.

Over Etos

Etos doet er echt alles aan om haar klanten het maximale uit zichzelf te laten halen. Hiervoor heeft Etos alles in huis. Etos gelooft dat als je het maximale uit jezelf haalt, de wereld aan je voeten ligt. Etos is met ruim 500 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Het kernassortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een sterk eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als cooeperatie voor werknemers van het Phillips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV. Het hoofdkantoor van Etos is gevestigd in Zaandam.


Eerste online platform HelloContainer voor duurzame scheepvaart geïntroduceerd
Daar waar voorheen tussenpersonen nodig waren, kunnen exporteurs vanaf heden zélf het volledige..
4 jaar geleden via HelloContainer
Wereldpremière Marienklage Jan van Maanen 20 april
Op 20 april 2019 vindt in de Jaconikerk in Utrecht de wereldpremière plaats van de..
5 jaar geleden via Jan van Maanen
Mannelijke ondernemer kiest steeds vaker voor leaseauto
Steeds meer mannelijke ondernemers kiezen ervoor om een auto zakelijk te leasen in plaats van er..
6 jaar geleden via Leasescanner financial lease
Eerwraak in Nederland
Het afgelopen jaar zijn in Nederland ruim 500 meldingen gedaan van vermoedelijke eerwraak. Het..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Overval bij 80-jarige man
In de nacht van 14 op 15 april werd een 80-jarige alleenstaande man gewekt door twee inbrekers...
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Ernstig auto-ongeluk door keien op de weg
In de nacht van 23 op 24 juni raakte een 32-jarige vrouw ernstig gewond bij een ongeval op de..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Kosten per type graf – hoeveel betaal ik bij?
Met een uitvaartverzekering worden kosten gedekt die komen kijken bij een uitvaart. De hoogte van..
7 jaar geleden via Elkeuitvaartverzekeringvergelijken.nl
NUMA neemt Uitvaartverzorging Van Bruchem in Rossum over
Met ingang van 1 juni 2017 is Van Bruchem Uitvaartverzorging deel gaan uitmaken van NUMA..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Asociale rijgedrag zorgt bijna voor frontaal ongeluk door mobiel bellen
ANN - “Het scheelde echt een haartje”, zegt een gezin uit Nieuwegein. “Die man..
7 jaar geleden via Actueel Nieuws
Nieuwe uitvaarttrends op de eerste Funeral Fair
Begrafenissen met koffietafels, crematies met koffie en cake achteraf, ze zijn nog altijd in de..
7 jaar geleden via Ikvergelijk.nu