Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: dinsdag 25 september 2012
Bron: Actueel Nieuws
HELMOND (NB) - Deze zomer lanceerde Onderdelenwinkel.nl een volledig nieuwe webwinkel met witgoed onderdelen. De reden hiervoor: Nederlanders repareren weer zelf en besparen zo geld. Het doel bij het opzetten van de webwinkel was om zowel de technische als a-technische gebruiker te laten zien hoe snel en gemakkelijk het vervangen van kapotte onderdelen is. Hiervoor zet de webshop zelfs instructies en video’s in. Voor een vrij conservatieve branche als die van het witgoed een vernieuwende aanpak.
Nieuwe trend: Nederlanders repareren weer zelf
Veel mensen ervaren dagelijks de ongemakken van versleten apparatuur. Een wieltje van het vaatwasserrekje dat stuk is, een deurrubber van de wasmachine die lekt of de glasplaat van de koelkast die kapot is gevallen. “Waar na de oorlog nog alles zonder blikken of blozen werd gerepareerd, was dat sinds de jaren ‘80 helemaal niet meer zo logisch,” vertelt Guy van Oostwaard, Marketing manager van Onderdelenwinkel.nl. “Een selecte groep handige klussers doet dit nog steeds, maar het gros van de Nederlandse bevolking kocht in de laatste decennia liever een nieuw apparaat dan het te repareren. Inmiddels merken we een kentering hierin: steeds meer mensen repareren liever, waarschijnlijk doordat de meeste gezinnen minder te besteden hebben dan vroeger. Met Onderdelenwinkel.nl willen wij mensen helpen bij deze kleine klusjes.”
Instructies en video’s
Mensen weten vaak niet eens wat er kapot is aan hun apparaat. Of ze hebben geen idee hoe ze door een simpele vervanging van onderdelen hun apparaat weer paar jaar extra kunnen geven. Van Oostwaard legt uit: “We hebben ongeveer twee jaar gewerkt aan deze webshop, altijd met in ons achterhoofd dat niet alleen die handige oom maar ook een alleenstaande huismoeder er mee uit de voeten moet kunnen. Zo hebben we verschillende betaalmethoden, meerdere navigeermogelijkheden en binnenkort ook how-to-teksten en filmpjes. Vooral deze teksten en filmpjes willen we inzetten om te laten zien hoe gemakkelijk het is een apparaat nieuw leven in te blazen. Een kind kan echt de was doen.”
Online & offline
Onderdelenwinkel.nl is in de jaren '70 begonnen als lokale onderdelenwinkel. In 2006 werd de online winkel gestart. Met meer dan 100.000 tevreden online klanten werd het in 2010 tijd voor een nieuwe webwinkel, een winkel die beter voldoet aan de wensen van de huidige internet gebruiker. De lokale winkel bestaat nog steeds. Ook al draait Onderdelenwinkel.nl vanuit een magazijn buiten de winkel, de filosofie van klanten helpen met hun problemen is niet veranderd. Die zit vast in de wortels van iedere medewerker.